Sana Gül Bahçesi Vadetmedim (Joanne Greenberg)

10:00 merababenseda 3 Comments


     Kitap Ağacı Nisan kitabımız bugün blogumun konuğu. İsmiyle yıllardır büyük sükse yapmış, ama konusuna çoğumuzun hakim olmadığı Sana Gül Bahçesi Vadetmedim'den çok kısa bahsetmek istiyorum.

     Yazarın zamanında yaşadığı psikolojik rahatsızlığından yola çıkarak yazdığı kitap, Deborah adlı bir genç kızın akıl hastanesinde yaşadıklarına odaklanıyor. Kitabı beğenip beğenmediğim konusunda nötrüm. Şöyleki, beni bilenler bilir. Gerçeküstü olaylar, anlaşılamayan edebi cümleler diyaloglar beni boğuyor. Bu filmlerde de geçerli. Kitapta Deborah'ın Yr adlı hayali dünyasına çok dalamadım bu sebeple. Yani cümleleri oturtamadım kafamda. Tek eksi yanım buydu kitapla ilgili.

     Onun dışında Deborah'ın ailesinin, özellikle babasının tutumu, görüşmeler yaptığı doktoruyla çok içten konuşmaları, diğer hasta insanlarla yaşadıkları, kendilerine itiraf edemeseler de oluşan arkadaşlıklar beni yakaladı diyebilirim. 

     Kitabı yayımladığı zamanlarda takma ad kullanmak zorunda kalan yazar, oğullarından bu gerçeği saklamak istemiş. Yaşadıklarının ya da hala şuan milyonlarca insanın yaşamak zorunda kaldığı o zor hastalığa güzel bir bakış açısıydı Sana Gül Bahçesi Vadetmedim. Kitaba da ismini veren bu cümlenin nerden geldiğini bilmek isteyeceğinizi düşünüyorum. Okuyun, ama sakin zamanında. Biraz yoruyor, dikkat!

3 yorum:

  1. Yıllar önce okuyup çok zor bitirdiğim bir kitap. Defalarca tekrar başladım ve bitirmiştim sanırım. Yorucu olduğuna katılıyorum kesinlikle. Başladığım bir şeyi yarım bırakmamak için bitirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de yarım bırakmak içimden gelmedi. Hep hadi Seda hadi diye diye okudum. Kötü bir kitap değil kesinlikle ama herkesin de harcı değil. Sakin bir kafayla okumak lazım.

      Sil
  2. Ben de çok uzun zaman önce okumuştum.Sanırım 10 yıl olmuştur.Beğendiğim bir kitaptı ancak bu tarza çok yakın olmayan kitapseverler için yavaş ilerleyeceği doğrudur.Sevgiler.

    YanıtlaSil