NELER İZLEDİM #56

02:18 merababenseda 0 Comments


Herkese merhaba. Yepyeni 5 filmle karşınızdayım. Hemen başlayalım.


     Yine 90'lı yıllardan bir romantik komedi; Beautiful Girls. 1996 yılında çekilmiş film, zamanın ünlü yıldızlarından oluşuyor. Konusuna gelirsek: Willie, şehirde piyanistlik yapmaktadır. Yani piyanist derken, bizim düğünlerdeki piyanist şantörler canlanmasın gözünüzde. Restoranlarda, müşterilerin akşam yemeklerine eşlik eder. Bi de avukat sevgilisi vardı sanırım. Her neyse, bir gün kalkıp kasabaya, gençliğinin geçtiği yerlere döner. Felaket de bir kış mevsimi. Ortalık kar kıyamet. Çocukluk arkadaşlarıyla kaşılaşır. Beraber vakit geçirirler. Babasıyla da arası biraz limoni. Yani klasik yıllardan sonra memlekete dönme hikayesi. Bence filmin en tatlı şeyi, Leon'daki hallerine aşina olduğumuz Natalie Portman'ın yine minik minik hallerini izleyişimizdi. Yani çok harika değildi film, ama kafa dağıtmalık diyebiliriz.

     Ay bence bu filmi daha önce bi yerde görmediniz. Sizi tanıştırıyo olmak çok keyifli. Komedi dizilerinden tanıdığımız Sarah Silverman bu sefer bir dramda karşımızda ve en az komedi kadar iddialı olduğu kesin. Laney evli ve 2 çocuk annesidir. Dışarıdan harika bir hayatı var gibi görünse de, alkol ve uyuşturucu sorunları yaşıyo. Yani aslında depresyonda olduğu için bunlara sarılıyo sanırım. Kocası hep destek aslında ama baktılar olmuyo, kadını 1 aylığına bi kliniğe yatırıyolar. Orda iyileşiyo gibi oluyo. Kocasıyla yine şehvet dolu günlerine dönüyolar, ailece tatlı vakitler geçiriyolar filan. Ama kadın ı ıh, yapamıyo yani. Eskisinden daha da beter bi hale geliyo. Yani aklım almıyo, kocası gözünün içine bakıyo, kadın ona neler yapıyo. Ama izlemeniz lazım yani, neler neler yapıyo bi görün. Bence kesinlikle izlemeniz gereken bi film. Boş bi film değil, bi derdi var belli.

     Yani bir şey söylemem gerekiyo mu bilmiyorum.











     Çok klişe. Ütü yaparken izlenebilir.












       Aaa bu çok güzel filmdi işte. 2015 yapımı Rams, yani İnatçılar benden tam not aldı. Şimdii; Gummi ve Kiddi adlı birbirine küs iki erkek kardeş vardır. İkisi de yalnız başlarına yaşayıp, tüm köylü gibi geçimlerini hayvancılıkla sağlayan iki yaşlı adamdır. Bi gün Kiddi'nin hayvanları bi hastalık kapar. E otlarken falan filan diğerlerine de bulaşır, risk büyük. Baya fena bi hastalık bu arada. Sonra yapılacak tek şeyin, tüm hayvanların itlaf edilmesi olduğuna karar verilir. Herkesin hayvanları öldürülür, ahırları uzmanlar tarafından temizlenir. Bir sonraki sezonda onlara tekrar hayvan verilmesi için sözleşme yapılır. Ama bizim iki inatçı keçinin derdi başka; onlara ailelerinden kalan hayvanlar saf kan böyle önemli türden bi şeylermiş. Orda bi kaç hinlik devreye girer. Hala kavgalılar ama, küfürler dövüşler bitmez. Ama işte kardeşlik. Bu filmi kesin izleyin bak. Sevmeyen asla olmaz.

        Sırada, izlerken sıkılmadığım ama çok da bayılmadığım bir film var. 2010 yapımı Last Night. Joanna ve Michael evli bir genç çiftimizdir. Kadın, kocasının bir iş yemeğine katılır ve orada şeytanlar şeytanı Eva Mendes'le kocası arasında bir şeyler olduğunu hisseder. Aslında adamın orda günahını aldı. Şerefsizlik yapan Eva'ydı çünkü. Neyse. Michael ile Eva Mendes iş gezisi için uzaklara gider. Joanna evde tek kaldığı bi gün, kahve içmek için dışarı çıktığında, eski sevgilisi ile karşılaşır. Bi an napıcağını şaşırır, etkilenir. Akşam da buluşmaya karar verirler. Tüm geceyi birlikte geçirirler. Kocasından şüphe ederken, kendisi bi anda akıl almaz işlere bulaşır anlicağınız. Bu süreçte Eva'yla başbaşa kalan Michael, gözünüze bi anlık daha masum bile görünebilir. Uçlarda yaşatan bi filmdi. Sonu pek bağlanmadı, biraz seyirciye bırakılmış gibiydi. Çok kötü değil, Keira Knightley hatrına izlenebilir. Eva Mendes'in değil!

Benden şimdilik bu kadar. Hepinizi çok öpüyorum. Yeni filmlerde görüşmek üzere.

0 yorum:

NELER İZLEDİM #55

20:20 merababenseda 4 Comments


Herkese merhaba. Yine harika 5 filmle karşınızdayım. Tatilden yeni döndüğüm için moral & motivasyon olarak oldukça yükseğim. Harcayacak yer arıyorum anlayacağınız. Haydi başlayalım.

     İlk filmimiz 2010 yapımı, tek kişilik dev kadro diye tanımlayabileceğimiz Buried / Toprak Altında. Başrol ve hatta tek oyuncu olarak Ryan Reynolds'ı izliyoruz. Öncelikle şunu söylemeliyim; kapalı alan fobisi olanlar bu filmi asla izlemesin. Çok ciddiyim. Yani benim öyle bi fobim yoktu ama izlerken nefes alamadım. Bunda da baya ciddiyim :D Konumuz şöyle şimdi; Paul, Irak'ta iş yapan bir Amerikalı. Yani bir firma adına çalışıyor. Tır şoförü de diyebiliriz kendisine. Bigün Paul, tahta bir tabutumsu (töbe töbe) şeyin içinde uyanır. Hareketleri kısıtlı. Işık yok. Daracık bi yer Allahım sen yardım et. Tüm film bu kutunun içinde, Paul'ün kurtulmaya çalışmasıyla geçiyor. Tabi telefon konuşmaları yapıyor ki, diyaloglar beslensin. İşte ülkesinden birilerinden yardım istiyor, eşini arıyor. Falan filan derken, adamı kurtarabilecekler mi bakalım bi izleyin. Film bence çok çok iyi. Şiddetli önerdiklerimden. Bu arada film 17 günde, 7 farklı tabut kullanılarak Barselona stüdyolarında çekilmiş.

     Off klasik bir Liam Neeson filmi daha. Non-Stop. Yani afişe baktığımda, zaten filmi baştan sona izledim. Ne vardı da 2 saatimi harcadım bilmiyorum. Aa şey, Juliane Moore vardı, onun için izlemiştim, doğru. Neyse artık. Liam abimiz, kızını kaybetmiş acılı bir baba. Eşi nerde bilmiyorum. Julianne ile aşna fişne yaptıklarına göre eşine de bi haller olmuş olabilir. Kendisi bir hava polisi. Yani şöyle, belirli uçuşlara katılıyo ortağıyla beraber. Bu son uçuşlarında, uçakta bomba olduğuyla ilgili bi ihbar geliyo. Telefonuna böyle sürekli mesajlar geliyo. Bi de ne yaptığını görüyo gibi mesajlar atınca bizimki kıllanıyo. Herkesten şüpheleniyo, sorguluyo filan. Bi ara pilot filan ölüyo, öyle böyle değil yukarısı karışıyo. Aksiyon filmi işte. Kötü değil ama çok klişe. Daha güzel alternatifler mutlaka vardır. Öyle yani.

     Ya bu tatlı filmi izlemeyen hala var mı :) Ben vardım ama benim prensipler farklı biraz, biliyosunuz. The Theory of Everything / Her Şeyin Teorisi 2014 yapımı, başrolündeki Eddie Reymond'a Oscar heykelciği kazandıran bir film. Biyografi de diyebiliriz ama sıkıcı değil. Anladınız tabii, Stephan Hawking'in hayatını izliyoruz. Aslında daha çok eşi ile olan, özel hayatına uzanıyor film. Stephan'ın bu başarıları elde ederken, eşi Jane'in yaptıkları, çocukları, ailesi vs. Hepsine yer var bu filmde. Konusunu anlatamicam yani, söylediğim gibi. Bence çok başarılıydı. Oscar heykelciğini haketmiş mi sorusunu sormaya bile yürek ister, o derece su götürmez bi gerçek hakettiği. Mükemmel oyunculuklar. Bakın vakit kaybetmeden izleyin. Bana söz verin.


     Ne güzel filmdin sen Ex Maxhina yaa. 2014 yapımı 1 Oscar heykelciği alan filmin başrollerinde güzelliğini asla kıskanmadığım :( Alicia Vikander, turuncu saçlarına aşık olduğum Domhnall Gleeson ve ilk başta o olduğunu anlamadığım Oscar Isaac var. Caleb genç bir yazılımcıdır ve çalıştığı şirketin sahibinin açtığı bir yarışmayı kazanır. Kazanan olarak patronunun yaşadığı eve gidecek ve onun orada geliştirdiği yapay zeka ile tanışacaktır. Oldukça heyecan verici! Neyse efendim bu kalkar gider. Zaten dağın da başı, egzantirik işler anlicağınız. Patronu Nathan ile tanışırlar, sonra da yapay zekamız Eva ile! Kızcağız (kızdı valla), çok masum. Her konuştuklarında gel beni buradan kurtar, evinin kadını oliyim modunda. Hep bi ağlak. Bizim saf Caleb da çok etkileniyo. Napsam da kurtarsam bunu burdan derken, olaylar dehhhşet karışıyo. Ağzım açık izledim yani helal olsun güzel filmdi. Bilim kurgu severler hele sakın kaçırmasın.

     Ben romantik komedilerde biraz eskiciyim sanırım. Yine sırada böyle nostaljik filmler var. Hazır olun. Notting Hill / Aşk Engel Tanımaz, 1999 yapımı tatlı, klişelerle dolu bir filmimiz. Başrollerde güzeller güzeli Julia Roberts ve şapşal aşık Hugh Grant var. Zamanında 3 Altın Küre adaylığı da bulunuyor filmimizin bu arada. Şimdi konumuza gelirsek; William küçük köy gibi bir kasaba yaşayan, küçük de bir kitapçısı olan bir abimizdir. Bir gün film Anna kitapçısına gelir. Buraya kadar her şey çok normal. Ama olay şu, bizim Anna ünlü mü ünlü bir oyuncudur. Tanıştıkları ilk anlarda as bayrakları as as moduna gireceksiniz bu arada söyliyim :D Bizim ikili baya tanışıp, işleri ilerletirler. Bir gün William, kardeşinin doğumgününü de getirir Anna'yı. Aşık oluyolar tabi kaçınılmaz son :( Ama Anna bir gün kalkıp gider. Şöhretin de bi bedeli varmış demek ki. Çok herkesi sarmayabilir ama ben sevdim :)

Çok teşekkür ederim buraya kadar okuyan, dayanan varsa :D Yepyeni bir beşlikte görüşmek üzere diyelim ama yorumlarınızı bırakmayı unutmayın lütfen. Sizleri seviyorum.



4 yorum:

NELER İZLEDİM #54

23:47 merababenseda 2 Comments



Herkese merhaba! Bloguma hoşgeldiniz. İlk defa geliyorsanız ben Seda. Her postumda size izlediğim 5 filmden bahsediyorum. Konuya çok fazla odaklanmadan, bende yarattığı hisleri aktarmaya çalışıyorum. Blogumda spolier a yer yok :) Haydi bu haftanın beşliğine başlayalım.

     2009 yapımı My Sister's Keeper çok derin ve ağlatma garantili bir film. Başrollerinde Cameron Diaz ve Little Miss Sunshine ile parlayan Abigail Breslin var. Şimdi efendim; Sofia adlı tatlı bir kızımız var ve kendisi küçük bir yaşta kansere yakalanıyor. İyileşme şanslarından biri, malumunuz ilik nakli. Ama ne annenin ne babanın ne de erkek kardeşinki tutmuyor. Annemiz Sara da hemen hamile kalarak, kızını yaşatmak için uğraşıyor. Napsın işte, anne. Bi de bu yeni doğan kıza daha küçüklükten birsürü ilaç tedavisi, operasyonlar filan uyguluyolar. Şartlar daha da elverişli olsun diye heralde. Derken bi gün bu minik kız, beni sırf bu yüzden dünyaya getirdiler, vermiyorum ilik filan diyip ailesine dava açıyor! Annesi de avukat. Öyle böyle derken, hasta kızımızın hastalık sürecinden, ilk aşkından, ailede yaşananlardan sahneler izliyoruz. Öküz gibi ağladım çok afedersiniz. Ama kardeşlik ne güzel şeymiş, harika anlattı. Bide çocuklar hasta olmasın nolur Allahım, resmen çaresizlik :( Kitaptan uyarlama bu arada film. En kısa zamanda alıp okuyacağım.

     Benim "yaşayan film" diye tabir ettiğim, 2015 yapımı harika bir filmle tanıştırıcam sizi. Sri Lanka'da iç savaş var ve insanlar artık oradan göç etmenin derdinde. Aileniz varsa göç edebiliyosunuz ama. O yüzden Yalini adlı genç kızımız Dheepan ve Illayaal adında bir adamla bir kızı katıyo peşine, büroya diyoki bu kocam bu kızım, hadi bizi yolla. İanıyolar bunlara, Fransa'ya doğru yola çıkıyolar. Orda Dheepan kendine bi apartmanda kapıcılık görevi buluyo. Ev de veriyolar bunlara. Yalini de hasta ve yaşlı bi adama bakıyo hergün. Kızcağız da okula gidiyo, Fransızca filan öğrenip bunlara yardım ediyo. O arada etrafta tabi çakal çok. Yalini de güzel kadın. Bikaç bi olaylar oluyo. Sonra tabi ateşle barut da yan yana durmuyo; Dheepan'la Yalini arasında bi kıvılcımlar filan. Ama bunları rahat bırakmıyo pislik Fransız gençleri. Olaylar olaylar. Yalini'nin gelgitleri var biyandan. Bence çok çok iyi film,boş bi film değil bi kere. Filmin bi derdi var, belli. İzlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. 

     Bu filmle ilgili kötü yorum yapanı Allah taş edebilir bence. 3 Oscar ödüllü 12 Years a Slave'i daha yeni izlemiş olduğum için özür diliyorum herkesten. Konumuz şöyle; Solomon Northup, New York'a eşi ve iki kızı ile yaşayan bir kemancı abimiz. Bi gün iki adam buna gel biz sana iş bağlicaz der, bu da inanır gider. Para lazım çünkü. O dönemlerde de zencileri kaçırıp köle yapmak meşhurmuş. Ay bizim Solomon'ı da kaçırıveriyolar. Sonra satıyolar bikaç yere. Adam resmen bi gecede köle oluyor. Ama yıllarca kaçabilmenin en zekice halin düşünüyor. Zalim de bi sahibi var, şerefsiz herif. Oynayan da Michael Fassbender aşırı severim. Şerefsizlik yakışmıştı :D Bu filmin en parlayan yıldızı da sanırım şey oldu, Lupito. Hani şu kısa saçlı zenci tatlı kız. Oscar aldı hatta buradaki rolüyle. Cidden güzel oynadı kız, o kırbaçlanma sahnesi zaten, ekrana bakamadım. Allahım sen büyüksün. Güzel film güzel, izlemediyseniz hala ön sıralara çekin.

     Ay peki E.T. 'yi yeni izleyişim? Steven Spielber Bey beni affedin. Sizi de severim aslında neden böyle oldu anlamadım, neyse. Şimdi baya eskilere, 1982'lere gidiyoruz. Elliott; annesi, küçük kız kardeşi ve abisiyle yaşayan minik bi kardeşimiz. Birgün evlerinin garajında bir uzaylı bulur. Ne kadar da normal bi şeymiş gibi anlatıyorum :D Buluyo işte, napiyim. Sonra bunu alıyo eve sokuyo. Odasında gizliyo. Önce abisine, sonra kız kardeşine gösteriyo. Adını da E.T. koyuyolar. E.T. de kıyamam, kötü bi uzaylı değil. Tatlış tatlış takılıyo onlarla. Odada gizleniyo sürekli, arada salona iniyo ama anneleri görmüyo allahtan. Sonra bi şekilde çıkıyo ortaya, öğreniyo herkes. Elliott ve kardeşleri salya sümük, istemiyolar gitmesini ama... Ben açıkçası vaaaov harika demedim filme. Baya sıradandı. Belki yayınlandığı dönem için güzel bir film olabilir ama, beni derinden yaralayan bir film olmadı. Öyle yani. Bu kadar.


     Vizyonda izlediğim bir başka Jack Sparrow macerası, Pirates of the Caribbean : Dead Men Tell No Tales. Maalesef dublajlı izledim, moralim bozuk. Ama 3 boyutlu izledim, ordan kurtardı biraz. Jack şapşiğini sahalara tekrar döndüğü bol aksiyonlu bir filmdi. Konusunu uzun uzun anlatamicam. Yine bi intikamlar, birini bana canlı getir sana canını bağışliyimlarlı bir Karayip Korsanları idi. Bence Jack Sparrow'un sahnesi çok azdı, daha fazla olabilirdi. Onun haricinde serinin en iyisi değildi belki ama, uzun zaman sonra iyi geldi. Vizyonda son günleri olabilir. Beyaz perdede izlemek isteyenler, Sparrow hatrına kaçırmasın.




İşte bu kadardı. Haftaya yepyeni bir yazıyla buralarda olacağım. Hepinizi yorumlarınızla birlikte bekliyorum. Görüşmek üzere :)

2 yorum:

NELER İZLEDİM #53

10:00 merababenseda 6 Comments



Merhabalar! Her şeye rağmen buraya uğradığınız için teşekkür ederim :) Güzel güzel filmler konuşalım, hadi.

     2017 yapımı Ghost In The Shell (Kabuktaki Hayalet), vizyondayken 3D olarak izlediğim bir filmdi. Çok büyük keyif almadım aslında ama, görsel olarak başarılıydı. Konusuna gelirsek; Major yani güzeller güzeli Scarlett Johansson sanırım kötü bir kaza geçiriyor tam emin olamadım, onun sonrasında kendisine yeni bir beden tasarlanıyor. Özellikler filan da yükleniyor robot bedenine, işte sonra Binbaşı diye özel görevlerde çalışıyor. Daha önceden şeymiş bu arada Japon :) Aşırı aksiyon dolu sahneler mevcut. Arada bir geçmişini de eşeliyor bu arada, annesini hatırlıyor, buluyor yanına gidiyor. Scarlett, rolü için çok ilginç bi şekilde yürüyor bu filmde. Böyle embesil gibi töbe yarabbim çok uyuz etti beni. Ay içim şişti, Manga severler sever bu filmi, ama benim tarzıma hitap etmedi açıkçası. Üzgünüm piremses Scarlett :(

     İşteee, uzun zaman sonra izlediğim en kaliteli oyuncuları barındıran, en sağlam filmlerden. Oscar'da da bir adaylığı bulunun 2015 yapımı filmin başrollerinde rolü için kilo almış olan Colin Farell, mis gibi güzellerden Rachel Weisz ve daha şahane oyuncular da mevcut. Şimdi efendim konumuz şöyle; bir otel var. Yakın gelecekte, bekar insanlar gidip bu otele yerleşirler ve 45 günleri vardır. Bu 45 gün içerisinde kendilerine bir eş bulmaları gerekmektedir. Eğer bulmazlarsa, kendi seçtikleri bir hayvana dönüşeceklerdir! Evet çok ütopik, ama çok efsane bir konu! İşte David yani Colin Farell, kimseyle eşleşemezse ıstakoza dönüşmek istemektedir. Bi bakar, olacak gibi değil, sevmediği biriyle zoraki bir ilişkiye başlar. Derken olaylar karışır, otelden kaçıp ormana sığınır. Orada da bambaşka bir hiyerarşi ile karşılaşır. Derken o grupta bir kadına aşık olur. Ama ne yazıkki bu toplulukta aşık olmak, birbirine dokunmak yasak :( Çok ilginç bir seyirlikti. Mutlaka bir şans vermenizi isterim.

     İzlesem mi izlemesem mi diye muallakta kaldığımı ama aferin Seda diyerek iyi ki izlediğim Love the Coopers ta sıra. 2015 yapımı filmimiz tam bir Christmas filmi. Aslında şöyle diyelim; önemli bir günde biraraya gelen sorunlu aile bireyleri filmi. Heh işte, bildiniz siz atmosferi. Boşanmanın eşiğinde olan yaşlı bir çiftimiz var. Christmas için bambaşka yerlerde bulunan tüm aile bireylerini eve çağırır. Eleanor, eve bir koca aday da götürmek istediği için havaalanında tanıştığı yakışıklılar yakışıklısı :( bir askeri ağına düşürür. Ablası için güzel bir hediye çalarkan! yakalanan Emma, evin en yalnızı ve kenara ötelenmişidir. Sanırım benim 10 yıl sonraki halim tam olarak Emma :D Karısıyla boşanmış ve iki zıpır çocuğa sahip Hank var bi de. Hank i oynayan Ed Helms ti bu arada. Bu adamın mimiklerine, oyunculuk tarzına bayılıyorum harika bir yetenek! Bi de evin dedesi vardır ki, hergün gittiği kafede çalışan güzeller güzeli Ruby'yi (Amanda Seyfried) de getirir yemeğe. Ayy Hank'le hoşlandılar birbirlerinden çok sevindim. İşte herkesin eve gelene kadar başlarına gelenlerle açılışı yapılan film, yemeğe kadar uzanır ve yemekte dedemiz hastalanır :( Sonra hastaneye geçeriz. En güzel sahneler ordaydı, herkes birbiriyle yüzleşti. Ve en harika sahne; hastanede dans ettikleri sahneydi. Yaa bi şey dicem salaaak gibi ağladım :D Ağladım resmen en neşeli sahnede yaa, ama çok güzel bir sahneydi. Bu filmi mutlaka izleyin bak.

     Mis gibi güzel demiştim ya kendisine, bir filmde daha karşımızda Rachel Weisz! 2016 yapımı Complete Unknown bir çırpıda izlediğim filmlerden oldu. Alice, genç yaşta ailesinin yanından ayrılıp, ülke ülke dolaşmıştır. Ama öyle normal bir dolaşma değil, her gittiği ülkede bambaşka bir insan olarak yaşamış. Sıfırdan kimlikler, değişik tarz, değişik meslek!. Sürekli dolaşmış, en sonunda başladığı yere dönmüş. Eski sevgilisinin iş arkadaşıyla tanışmış, flörte başlamıştır. Bi akşam eski sevgilisinin evine giderler kalabalık arkadaş grubuyla. E tabi adamcağız tanır bunu. Neden kaçtın gittin, annen baban harap oldu vs diye konuşurlar. Açıkçası neden böyle bi şey yaptğını tam anlamamıştım. Şuan düşünüyorum da bulamadım. Yapmış işte. E o arada eski sevgili mi kalır, adam evlenmiş. Karısı da maşallah güzel yani. Öyle yani, o akşam yaşananlar filan karışıyo biraz ortalık. Bunlar bi ara bi yaşlı çiftin evine gidiyolar, kadın yolda düşünce onu götürüyolar. Mesela ordaki muhabbetleri asla anlamadım ya saçma olmuş :D Değişik bi film. Mutlaka izleyin diyemiyciğim.

     Bu yazıda çok güncel filmlerden bahsettim, süper. Vizyondan yeni kalkan Get Out (2017) filmininin trailer ını yine ofisten bir arkadaşım göndermişti. Vay anasını nele dönmüş diyerek merakla bekledim ve vizyonda izlemiştim. Chris ve Rose tatlı bir çiftimiz. Chris zenci bir genç ve Rose onu ailesi ile tanıştırmak istemektedir. Biraz çekinir çocukcağız ama korkma der Rose, korkma, seni sevicekler! Çok sevdiler gerçekten Allah razı olsun. Şimdi gidiyolar bunlar, aile çok sevecen, acayip misafirperverler. Evin annesi, terapist gibi bi şey. Psikolog da olabilir. Chris e olur olmadık hipnozlar yapar, feleğini şaşırır Chris. Evde de iki tane zenci çalışan var, bunlar bi garip davranıyo. Hani konuşuyolar ama kendileri gibi değiller. Sanki birileri onları o bedene hapsetmiş gibi. Neyse Chris bi gece olayı çözer, evden kaçmak ister ama maalesef :( Bence değişikti ya, ben sevdim bu filmi. Siz de seversiniz gibi, şans verebilirsiniz.

Bu haftalık da bu kadar. Yorumlarınıza cevap veremiyorum, hiç bir bloga da yorum bırakamıyorum, kafa yiyicem. Çok üzgünüm canlarım, okumuyorum görmüyorum sanmayın, teknik bir arıza yaşıyorum ve asla çözemiyorum :D Görüşmek üzere, hoşçakalın!


6 yorum:

NELER İZLEDİM #52

14:50 merababenseda 6 Comments



Merhaba herkese. Keyifler nasıl? Bugün benim izin günüm, bol bol yazıp, okuyup, izleme günü benim için. Sizlere tatlış film önerilerim var. Haydi başlayalım.

     Afişi biz bayanlarda izleme isteği uyandıran The Dressmaker ilk filmimiz. 2015 yapımı The Dressmaker'ı Türkiye'de Düşlerin Terzisi olarak duyduk :( Yaratıcılık. Neyse, başrolde Kate Winslet var, affediyorum bu saçmalıkları. Film, Rosalie Ham'in aynı adlı romanından uyarlama bu arada. Kitabı okuma isteği uyandırdı. Myrtle, küçükken bir takım trajediler yaşamıştır ve kasabadan gönderilmiştir. Bu süreçte Paris'te moda üzerine eğitim alan Myrtle, yıllar sonra kasabaya geri döner. Hem olayların iç yüzünü öğrenmek, hem annesini görmek, hem de kasaba insanları ile arasını düzeltmek ister. Annesi, oldukça huysuz ve unutkan bir kadındır. İkili arasında bolca çekişme yaşanır. Bu arada tabi böyle güzel bir kadın, aşık olur! Kasabanın yakışıklı delikanlısı ile tatlış anlar yaşarlar. Bir yandan da kasaba kadınlarına efffsane elbiseler dikerek muhabbet kurar. 50 li yılların kıyafetlerini görmek, ahh çok güzeldi. En sevdiğim dönem kıyafetleri sanırım. Myrtle, elbise dikedursun, tailihsizlikler yakasını bırakmaz. Aman allahım, ne kadersizliktir o yaa, kadın elini neye atsa kurudu gitti. AYNI BEN. Ben de çok şanssız bi insanımdır :D O yüzden çok sevdim Myrtle'ı. Bizim talihsiz kızımız, küçükken yaşadığı olayın iç yüzünü öğrenir ve herkesten çok feci bir intikam alacaktır. Sonu çok iyiydi gerçekten ayakta alkışlıyorum :D Filmi seviceksiniz bence. Konu, oyunculuklar, KIYAFETLER, MAKYAJ... Güzel bir seyirlik. Kafa dağıtıcı, harika renklerle dolu bir film izlemek isteyenlere.

     Peki ya şimdi çılgınlar gibi ağlayalım mı, ne dersiniz? 2015 yapımı Fathers & Daughters, beni çok etkiledi. Başrollerinde Russell Crowe ve güzeller güzeli Amanda Seyfried var. Pulitzer ödüllü başarılı bir yazar olan Jake Davis, kızı ve karısıyla mutluyken, kahpe kader karısından ayırır onları. 5 yaşındaki kızı ile başbaşa kalan Jake, aslında çok ilgili ve harika bir babadır. Ama bazı rahatsızlıklar nükseder bedeninde, bu yüzden uzun süreliğine hastahaneye yatar. Krizi avantaja çeviren uyuz teyze, minik kızımız Katie'yi yanına alır. Bu süreçte sevdiği herkesi bir bir kaybeden Katie, aşamayacağı yaralar alır. Kimseye bağlanamama ve güven sorunları yaşar. (Üzülme Katie, oluyo öyle) Bu yaralardan sonra düzensiz bir hayat yaşamaya başlar. Yaşadıklarını görünce yuuuh diyebilirsiniz ama çok da yargılamayalım bence. Film bu arada paralel ilerliyor. Bir Katie'nin küçüklük yıllarını babasıyla beraber izliyoruz. Bir de büyümüş artık kadın olmuş hayatını izliyoruz. Ben filmi ciddi anlamda çok beğendim. Salya sümük ağlamak isteyenlere. 

     Hani bazı filmler olur ya, pek beklentiniz olmaz, hatta sıkılacağınızı düşünürsünüz ama filmin sonunda iyi ki izlemişim dersiniz, heh işte The Good Lie benim için öyle bir film oldu. İyi ki izlemişim! 2014 yapımını filmin başrolünde sayılmaz belki ama en tanıdık yüz olarak Reese Witherspoon'u izliyoruz. Gerçek hikayeden uyarlanan filmimiz, 2000'li yıllarda Sudan'dan savaştan kaçan gençlerin ABD'ye giriş iznini ve orada yaşadıklarını anlatıyor. Konu bir kere çok etkileyici, ben böyle şeylerin yaşandığını bilmiyordum. Biz tüm gençlere değil tabi, sadece 4-5 kişiye odaklanıyoruz. Tüm ailelerini kaybeden minik kardeşler, savaş alanından kaçıp, mültecilerin sığındıkları bir kampta yıllarını geçirirler. En sonunda onlara da ABD kapısı açılır. İşte Reese, orada onlara iş konusunda yardımcı olacak kişidir. Ya filmin neresini anlatsam ki, her sahnesi çok güzeldi. Özellikle en baştaki kaçış, hayatta kalmaya çalıştıkları sahneler. Ciddi anlamda öneriyorum, mutlaka izleyin.

     Yine tek başıma gittiğim bir sinema seansında kendimi attığım bir filmdi Tatlım Tatlım. Belki yaşı bizlerden daha büyük olanlar Haybeden Gerçeküstü Aşk gösterisini daha iyi biliyorlardır. Klasik Yılmaz Erdoğan - Demet Akbağ ikilisi. Bu gösterimin 4 çifte bölündüğü ve bir sinema filmine dönüştürüldüğü hali işte Tatlım Tatlım. Her birinin tanışma hikayesiyle başlayıp, aşama aşama ilişkilerinin ilerleyişini izliyoruz. Oyunculuklar ve hikayeyi ben beğendim. Sadece tek olmayan Bülent Emrah Parlak'tı sanırım. Hiç ısınamadım, olmamış. En beğendiklerim Çağlar Çorumlu, Büşra Pekin ve Serkan Keskin'di. Keyifli oynamışlar. Kafa dağıtmalık, tatlı bir film. Dillere dolanan Tatlım Tatlım şarkısının linki için de tık tık


     Nihayet izledim şu K-PAX i. Başım göğe ermedi aslında. Ben bu filmi beğenmedim sanırım :( Linç etmeyin beni sakın. Bazı nedenlerim var. 2001 yapımı filmin başrolü aşkım Kevin Spacey. Filmde Prot olarak izliyoruz kendisini. Prot, kendisinin K-PAX gezegeninden geldiğini ve bir süre sonra oraya döneceğini iddia etmektedir. Havaalanında karıştığı bir olaydan sonra bunları söyleyince tabi, hemen bir pskiyatri kliniğine yatırılır. Orada uzman doktor Mark ile görüşmeler yapar. Sürekli gezegeninden bahseder. İlk başta bu ne saçmalıyor filan diyosunuz ama size ciddi kanıtlar sunuyor, noluyo yahu diyorsunuz. İşte doktor Mark bile tereddütte kalıyor. Prot, bir gün belirler ve o gün gezegenine geri döneceğini söyler. Hastanedeki hastalara da birisini kendisi ile götürebileceğini söyler. Onlar da tabi kim gidicek telaşına düşerler filan. Doktor Mark bu arada Prot'un geçmişini deşmeye başlar. Bişeyler de bulur aslında. Ben açıkçası çok keyif alamadım. Tek keyif aldığım yer; Kevin Spacey'nin muz yediği sahne :D Çook çok iyiydi. Görmenizi isterim. Güzelim filmi de tek bir muz yeme sahnesine indirgemem hoş olmadı belki ama :(


Tekrar görüşmek üzere!

6 yorum:

NELER İZLEDİM #51

10:00 merababenseda 0 Comments



Herkese merhaba. Sanırım ben yalnızlaştığımda bloguma sığınıyorum ya. Kesin. Buralarda bi başıma konuşmak çok iyi geliyor. Yine geldim. Güzel güzel filmler bırakıp gidicem. Beraber birkaç dakika geçirmeye ne dersiniz?

     Sanırım bu filmi izleyene kadar, Steve Jobs ile ilgili onbinbeşyüz tane film olduğunu farketmemiştim. Ben de hepsini aynı film sanıyodum :D Ben Ashton Kutcher'lı olanını izledim. 2013 yapımı. Klasik bir biyografi örneği ama aslında iki biyografi diyebiliriz. Steve Jobs'ın olduğu kadar Apple'ın da geçmişine ışık tutuyor Jobs filmi. Nasıl başladı, neler yaşandı, kolay mıydı, bahsedilen haksızlıklar doğru muydu, başarılı bir marka yaratmanın size neler katıp sizden neler götüreceğini izleyeceksiniz. Çoğumuz zaten biliyoruz ama biraz daha hikayeleşip canlandırılmış olması da fena olmamış. Ashton da iyi oynamış bence. Performansı ile ilgili fazla araştırma yapamadım ama beğenildi diye düşünüyorum. Kalkıp da size biyografik filmi anlatacak değilim ama iyiydi. Diğer Jobs'ları da izlemek istiyorum. O zaman karşılaştırma da yapar link bırakırım. Biyografi ve tabii ki Apple severlere.

     Şimdi sizi 2000'lerin en tatlı filmlerinden birine götürücem. Pay It Forward, yani der ki iyilik yap iyilik bul. Trevor, okulun ilk günü hocası Eugene (Kevin Spacey)'in verdiği ödev üzerine bir proje geliştirir. Projesi şudur: Kendisi 3 kişiye yardım edecektir. Ve yardım ettiği kişilerin herbirinden de 3 kişiye yardım etmesini ister. Böylelikle basit bir iyilik çemberi oluşacaktır. Helal sana koca yürekli Trevor! Barlarda garsonluk yapıp bir yandan oğluna bekar bir anne olarak bakmaya çalışan Arlene, oğlunun yapmaya çalıştıklarını tasvip etmez. İyilik yaptığından değil aslında, evsiz insanlara filan da yardım etmeye çalışınca kadın fıttırır. Okulu basıp Eugene hocamızı bi güzel haşlar. Derken aralarında bi etkileşim de olur. Onlar güzel güzel aşk yaşarken, bizim Trevor da yardımlarına devam eder. Ben keyifle izledim, bi kere konu güzel, oyunculuklar filan ayrı güzel. Kevin Spacey benim zaten Al Pacino'nun gençliğinden sonra aşık olduğum başka bir abimiz :D Filmin sonu beni darma duman edip salya sümük ağlattı gençler, ona göre hazırlıklı olun. Tatlı, naif bir kaliteli yapım izlemek isteyenlere.

     Jennifer Aniston'u alıştığımızın dışında izlediğimiz bir filmde sıra. Cake. Claire, geçirdiği ciddi bir trafik kazası sonrasında tam anlamıyla toparlanamamıştır. Şiddetli sırt ağrıları çekip yürüyemez hale gelmiştir. Aynı zamanda depresyonda da olan Claire (nedenini izleyip görün) hem fiziksel hem de ruhsal olarak oldukça kötü durumdadır. Kendisi gibi sorunlar yaşayan insanların olduğu destek gruplarına katılır. Orada tanıştığı Nina'nın intiharı üzerine çok düşünür ve kadının evine kadar gider. Orada kocası ve geride bıraktığı oğluyla tanışan Claire, hayata tutunmak için biraz da olsa insanların arasına katılmaya çalışır. Oldukça yalnızdır çünkü. Yanındaki tek kişi, ev işlerine yardımcı olan kadın Silvana'dır. Film beni etkiledi ya, kadının o ağrılarını yaşadım resmen. Bence çok iyi bi oyunculuk çıkarmış Jennifer. Filmin bir sahnesinde bence siz de benim gibi gözyaşlarınızı tutamayacaksınız, o nasıl bir oyunculuktur! Düşük bütçeli, bağımsız ama sıkmayan bir film izlemek isteyenlere.

     Ofisten arkadaşım filmin ilk trailer ını gönderdiğinde " kesin gitmeliyim " diye aklıma kazıdığım Split, beni çok heyecanlandırmıştı. Vizyona girince ilk izin günümde gidip izledim. Başrolümüz James McAvoy, kişilik bölünmesi yaşayan biridir. Zaman zaman farklı karakterlere bürünür. Doktorunun kontrolündedir ama her biri karakteri. Sık sık ziyaret edip doktoruyla muhabbet eder. Doktoru, hangi karakterinin baskın olup onu yönlendirdiği bulmaya çalışsa da, James McAvoy (isim veremiyorum çünkü filmde onlarca ismi var) hiç açık vermez. Neyse işte, bu adam bi gün 3 genç kızı kaçırarak evine hapseder. Kızlara bi sapıklık yapmaz ama akıllarını kaçırtacak karakterleri yeter zaten. Bi gün kadın gibi girer odalarına, bi gün 8 yaşında bi çocuk gibi, bi gün takım elbiseli sinirli bi adam gibi. Kızlardan en akıllısı onun en zayıf karakteriyle arkadaşlık kurarak evden kaçış yolları arar ama tabi film işte, pek de kolay değil kaçmak. Gerilimli ve değişik konulu bir filmdi. Hele hele James McAvoy için resmen bir oyunculuk dersi olmuş. Karakterden karaktere girmiş, bayıldım! Ben sadece filmin sonunu anlayamadım. İzleyen varsa altta yorumlarda konuşalım. Tam adapte olamadım o an sinemada, kaçırdım :(

     The Stepford Wives, sırf Nicole Kidman'ın hatrına izlediğim bi filmdi. İzlemesem de olurmuş ama neyse. Joanna, çok başarılı bir televizyon programcısıdır. Bir gün işinden kovulur. Kocası da karısı ve çocuklarını alır, Stepford denilen bir yere taşınırlar. Joanna (Nicole Kidman), ilk başlarda çok çok mutsuz olsa da, oradaki kadınların baskılarıyla aralarına karışıp kaynaşmaya çalışır. Ama ortada bir tuhaflık vardır. Şehirdeki tüm kadınlar mükemmel derecede güzeldir, ellerinden her iş gelir, hep mutludurlar filan. Ama bi değişikler böyle, sanki robot gibiler. Bi partide bir kadın bozuk bi eşya gibi sağa sola hareket edince ortada bi şeylerin döndüğünü anlarlar. Meğersem tüm kocalar, karılarını mükemmelleştirmiştir. Öyle bi makine gibi bi şey var, oraya giriyo kadın, harika biri olarak çıkıyor. Ne yazıkki karşı çıksa da, kendisinin suratsızlığından bıktığı için, kocası Joanna'yı da o makinaya sokar. Değişik, benim pek tarzıma uymayan bir filmdi. Ama çok kötü diyip de hakkını da yiyemem. İzleyeniniz varsa yorumlarını cidden merak ediyorum.

Uğradınız için teşekkür ederim. Bambaşka bir beşlikte görüşmek üzere, sizleri seviyorum.

0 yorum:

NELER İZLEDİM #50

10:00 merababenseda 0 Comments


Merhaba herkese. Baharın gelişiyle beraber üzerimizdeki ağırlık kalktı, sinemalara daha çok gider olduk, film izleme heyecanımız arttı biliyorum. Bende öyle oldu en azından. Yazıp konuşacak o kadar çok film var ki. Kendime bir plan çıkardım, hepsi ara açılmadan yazılacak. Hazırsanız Neler İzledim serimizin 50. sine başlayalım.

    Bu afişi görmeyip, Sunshine Cleaning adını duymayan da yoktur heralde. Benim neredeyse her yerde karşıma çıkıyordu. Ama inanın şu afişteki iki kişinin Emily Blunt ve Amy Adams olduğunu hiç düşünmemiştim. Filmi izlemeye karar verdiğimde bi şaşırdım. Ben normalde bildiğiniz gibi (bilmiyosanız söyliyim) filmin oyuncularını, konusunu pek kurcalamam. Puan ve listelerle ilerlerim. Neyse efendim; Rose, kocasından ayrılmış, oğluyla beraber yaşayan yalnız bir annedir. Gizlice seviştiği evli bir polis sevgilisi vardır. Bir gün bu adam dünyanın en pis işini teklif eder Rose'a. Cinayet mahallerini temizlemek! Yalnız pis filan ama çok iyi kazanç sağlayacaktır. Yanına kardeşi Norah'ı da alır ve yavaş yavaş iş almaya başlarlar. Sıfırdan bi şirket kurmanın hayalleriyle beraber, gittikleri olay mahallerindeki hikayeler de birleşir. Fakat işler biraz da olsa rayından çıkar. Toparlamak zor olucak gibi! Ben keyifle izledim, bi kere konusu değişik hakkını vermek lazım. Oyunculuklar filan apayrı güzeldi. Bence izleneceklerinize ekleyin. Farklı bir konu arayanlara.

bu aşk fazla sürmez
     Yine pek fazla insanın izlemediği, kıyıda köşede kalmış bir film var sırada. I Give It a Year. 2013 yapımı bu filmde, birbirlerini severek evlenen bir çiftimiz var. Nat ve Josh. Aslında her şey çok iyi gidiyordur başta ama etraftaki herkes en fazla 1 yıl sürüyor canlarım bu evlilik dedikleri şey diyince, içlerinden bi sorgulamaya başlıyorlar. Evin içindeki sorunlar, birbirine katlanamamalar filan artınca soluğu evlililik terapistinde alırlar. Bu süreçte, hanım kızımız işi gereği çok yakışıklı ve zengin bir abiyle tanışır. Durduk yere yanlış işlere bulaşır anlayacağınız. Josh ise, yani koca kişisi, zamanında çok sevdiği eski sevgilisi ile tekrar vakit geçirmeye başlar. Aslında artık iyi birer arkadaşlardır ama, eski sevgiliden de arkadaş olunmayacağını biraz kanıtladılar sanki. Ben özellikle filmin sonunu çok sevdim. Yani bu kadar mı rahat olunur, bu kadar mı içinden gelen ne varsa söylenir, helal olsun. Film hem çok komik hem içinde kendinizi ve zamane ilişkilerini sorguladığınız noktalar bolca mevcut. Kısacası; biriyle evlendiniz, körkütük alık oldunuz diye, ömrünüzün sonuna kadar onunla ve katlanamadığınız huylarıyla yaşamak zorunda değilsiniz! Güzel müzikli ve farklı pencereden bakan bir film arayanlara.

victoria
        Uzun zamandır Victoria kadar beni doyuran bir film izlememiştim. Baya anlatacaklarım var bu filmle ilgili. Şimdi ben 2015 yılında filan duymuştum, Almanlar bi film çekmiş ve film plan sekans. Hem de 2 saat 20 dakika! Plan sekans ne derseniz, filmde hiç montaj yok. Yani kamera bi başlıyor ve film bitene kadar asla kapanmıyor. İnanılmaz bir şey gerçekten. Neyse 2 yıl sonra izlemek nasip oldu. Başlıyorum anlatmaya. Victoria, Berlin'e çalışmaya gelmiş bir kızımız. Aslında work and travel gibi bi şey yapıyor. Tam o olmasa da. Film gece Victoria'nın bir barda tek başına dans etmesiyle başlıyor. Sonra bisikletine binip evine gitmek için bar dışına çıkıyor. Ama 4 adet Alman genci kendisini takip edip, bir takım şebeklikler yapar. Sohbet, muhabbet, şakalar filan derken Victoria bi anda geceyi onlarla sokakta geçirmeye başlar. Bir bakkaldan (Bakkal Türk'tü bu arada :) Asın bayrakları) bira çalıp takılırlar. Sonra Victoria saat geç olunca çalıştığı kafeye gidip biraz uyumak ister. Sonrada işe başlayacaktır. Sonne de onunla gelir. Bi anda ne olduysa hepsi kendilerini bir soygunun ortasında bulur. Ama soygunu onlar yapacaktır :( Allahım nasıl gerilimli sahnelerdi anlatamam. Hele sonrası, o kadar yoruldum ki izlerken. Bi de kamera hiç kapanmadı ya, kızın gözleri filan şişti yorgunluktan. Resmen filmi yaşadım. Mutlaka ama mutlaka izlemelisiniz. Şimdi aşağıda filmle ilgili ilginç bilgileri de paylaşıcam. Merakınız biraz daha artsın.

İLGİNÇ BİLGİLER

* Yukarıda da dediğim gibi film plan sekans. Yani 134 dakika boyunca kamera hiç kapanmıyor.
* Film tam 3 kere çekilmiş. En son üçüncüsünde karar kılmışlar.
* Filmin senaryosu sadece ve sadece 12 sayfa.
* Filmi çekmek tabii ki kolay olmamış. Yaşanan en büyük talihsizliği de iyi kotarmışlar. Şöyle ki; bir sahnede Victoria araba kullanıyor. Yanlışlıkla film ekibinin olduğu sokağa giriyor. E kamera da arabada kabak gibi yolu çekiyor. Neyseki arabadaki soygun arkadaşları yanlışlığı farkedince daha kamera çekmeden rol yapar gibi panikleyip kızı uyarıyolar. O arada kameraman da çok doğal bi şekilde arabada eğilip kamerayı havaya kaldırıyo. Victoria da hemen geri vites yapıp sokağı terkediyor. Düşünsenize, kameranın ekibi çektiğini! Önceki sahnelerin hepsi çöp!
* Gece Victoria ile takılan gençlerden biri Türk'tü bu arada. 

stajyer
      Hayatınızda hiç 70 yaşında bir stajyer gördünüz mü? 2015 yapımı The Intern ile görebilirsiniz. Çok bunaldığım bi akşam, kafamı dağıtmak için izledim ben de. Jules, genç bir kadın girişimcidir. Online bir kıyafet alışveriş sitesi sahibidir. Her şeyiyle yakından ilgilendiği bu iş, kadının hayatı olmuştur artık. Tam bir işkolik! Pek sevgili Robert De Niro ise tatlı mı tatlı bir stajyer olarak yer alıyor bu filmde. Eşini kaybedip ardından da emekli olduktan sonra emeklilik hayatına bir türlü alışamaz. Jules'un firmasında yaşlılar için bir stajyer kadrosu açıldığını duyunca hemen başvurur. Kabul de edilir. Bundan sonrası bu yeni ve oldukça teknolojik dünyaya De Niro'nun adapte olma çabası ve Jules ile arasında yaşananlardır. Aşk değil tabii ki, aralarında çok güzel bir dostluk başlar. Aslında Jules en başta bu yaşlı adamla çalışmak pek istemez ama Onun yol gösterişleri, akıl verişleri, desteği o kadar iyi gelir ki, artık yeni asistanı olmuştur bile. İlk başlarda her stajyer gibi işsizlikten sıkılan Ben, sonraları gençlerin dağıtıp bıraktığı masaları toplar, dosyaları düzeltir, Jules'a özel şoförlük yapar, sabahları kahvesini getirir, hatta ve hatta çocuğuna bile bakar:) Samimi, kaliteli oyunculuklar ve keyifli bir hikaye izlemek isteyenlere.

aç kalpler
     Yine beni dumurlara uğratan bir film. 2014 yapımı Hungry Hearts. Aman Allahım ne filmdi! Başrollerde kariyerinde hızlı bir ivme kazanan Adam Driver ve Alba Rohrwacher (bakmadan yazdım!) yer alıyor. Konumuz ise şöyle: Jude ve Mina bir cafede tuvalette kilitli kaldıklarında tanışırlar ve bir daha da ayrılmazlar. Evlenir ve çok geçmeden de anne baba olacaklarını öğrenirler. Buraya kadar sıkıntı yoktur. Her şey bebek doğduktan sonra başlar. Hamileliği sırasında bir medyumdan çocuğunun özel bir çocuk olacağını duyan Mina, tuhaf davranmaya başlar. Çocuğunu emzirmenin dışında vegan olarak besler. Bebeğe asla doğru düzgün yemek vermiyor, doktora bile götürmüyor kadın çıldırdım yerimde ya. Jude ise işin böyle olmayacağını anlar ve gizlice bebeği doktora götürür. Çocuk doğru düzgün gelişmemiş tabi. Doktor hemen bebeğin yüksek proteinli gıdalar yemesi gerektiğini ve düzenli aralıklarla doktora gitmesini söyler. Kadın bunları duyunca tabi delirir. Çocuğu dışarı bile çıkarmak istemiyo çünkü. Dışarısı çok pismiş! Neyse işte adam gizlice bebeği besler filan. Ama kadının yaptıklarını anlatamam size nolur izleyin böyle bi psikopatlık yok. Ablama izle dedim, konusunu azcık anlattım kız ağladı :D Kendisi taze bir anne de, biraz fazla duygusal. Ben çok etkilendim, kesinlikle izleme listenize eklemenizi isterim. Farklı ve sinirden çıldırtacak bir film izlemek isteyenlere.

Canlarım ciğerlerim, başka bir yazıda görüşmek üzere. Sizleri seviyorum.


0 yorum:

NELER İZLEDİM #49

10:00 merababenseda 0 Comments


Merhaba herkese. Yepyeni filmlerle karşınızdayım. Pek giriş yazısı yazacak keyfim de yok aslında. Hemen filmlere geçebiliriz. Bu arada yorumlarınıza hala cevap yazamıyorum :( Aynı sıkıntıyı yaşayanlardan yardım bekliyorum!

    Her kızın küçüklüğünde mutlaka okuduğu, izlediği Kül Kedisi masalını, 2015 yapımıyla bizlerle tekrar buluşturan Cinderella ilk filmimiz. Konusunu anlatmak gibi bir gaflete tabii ki düşmeyeceğim. Bilmeyeniniz yoktur düşünüyorum. Ben genel konseptten bahsediyim biraz. Bir kere başroldeki Cinderella bence çok güzel bir kız değildi, böylesini daha çok sevdim. Saçları çok güzeldi ama onu atlamiyim. Filmde kötü üvey anneyi oynayan kimdi biliyor musunuz? Cate Blanchett! Bu kadına bayılıyorum ya tek kelimeyle. Yine harika bir oyunculuktu. Yani o kadar iyiydi oynamış ki üvey anneyi, ara ara kendinizi içinizden saydırırken bulabilirsiniz. İyilik perisi rolünde ise ta ta tam Helena Bonham Carter! O da çok iyi oynamış. Aslında konu çok kez ısıtılıp geldi önümüze, izlemesek ne olurdu, hiç bi şey. Ama güzel oyunculuklar, büyülü bir dünya, harika görseller için izlenesi. Çocukluğuna dönmek isteyenlere.

     Bu afişi o kadar çok görüyordum ki, artık dedim izliyim. Jennifer Aniston'ı seviyorum ben bu arada. Oyunculuğu filan başarılı, kaderi kötü benim gibi sadece olsun. Filmimizin adı Rumor Has It...Sarah, kız kardeşinin düğünü için nişanlısı ile beraber ailesinin yanına gider. Annesini küçükken kaybetmiş olan Sarah, anneannesinin kafa karıştırıcı bir kaç cümlesinden rahatsız olur. Dediğine göre, anne ve babasının düğününden bir gece önce annesi, üniversiteden sevgilisi olan bir adamla beraber uzak bir şehirde vakit geçirir. Bu adamla bi ara anneanne de vakit geçirmiş bu ara :D Olaya gel. Sonra efendime söyliyim, kısa bir yaş hesabı yaparak, acaba o adam benim babam mıdır diye yanılgıya düşer ve adamın peşine düşer! Nişanlısı da destekleyince, düğünden sonra kalkar adamın yanına gider. Yani baba kız mıyız acaba diye vakit geçirirken işler iyice karışır. Dedikodu işte, uzak durulası! Keyifli bir romantik komedi izlemek isteyenlere.

     Klasik Before ... serilerini sevenler için yakın bir alternatif söylüyorum şimdi. Before We Go. 2014 yapımı romantik filmimizin başrollerinde Chris Evans (sakin olun kızlar) ve tatlış Alice Eve var. Hatta ve hatta on parmağında on marifet olup bizi yakıp kavuran :D Chris bey filmin yönetmenliğini de üstlenmiş. Şimdi efendim; Nick, metro istasyonunda bir müzik aleti çalarak vakit geçirmektedir. Brooke ise çantasını kaybetmiştir ve metronun son seferine binerek evine gitmek için koşturmaktadır. Ama kaçırıyo işte. O sırada Nick ile tanışır. Kendisine yardım için, çantasını bulmayı teklif eder. O arada birbirlerini yavaş yavaş tanımaya başlarlar. Sonra beraber Nick'in eski sevgilisinin de katılacağı bir düğüne giderler. Duygusal anlar yaşanır. Gece ilerledikçe Brooke'un hayatına daha da yakından tanık oluruz. Mesela o gece o metroya binmesinin neden o kadar önemli olduğu? Bence çok tatlı, keyifli bir filmdi. Sonu beni darmadağın etse de... Duygusal bir akşam geçirip, belki de biraz ağlamak isteyenlere.

     Baştan söyliyim, yoran bir film Into the Woods! Ne demek yoran Seda derseniz; film müzikal. Bir yandan masallar, bir yandan yaşananlar, bir yandan da müzikal sahneler derken beni çok yordu ama yanlış anlaşılmasın, keyifliydi. Filmde çocukları olmayan bir kadın ve adam var. Kötü kalpli bir büyücü gelir ve eğer istediği cisimleri kendisine getirirlerse onlara bir çocuk verecektir. Filmde kırmızı başlıklı kızdan, kül kedisine, Rapunzel'den bulutlara uzanan fasulyeye kadar tüm masalsı karakterler var. Bu cisimleri bulmak için yola çıkan adam ve kadının başına gelen olayları izlerken, müzikal bir yolculuğa da çıkıyoruz. Merly Streep, Emily Blunt, Anna Kendrick ve hatta Johnny Depp'i de izlediğimiz film 2014 yapımı. 3 dalda Oscar'a aday olmuş film, çocukluğuna dönmek isteyenlere.

     Bir şey söylicem, afişteki resmen şeytan ayrıntıda gizli olan ayrıntıyı daha şimdi farkettim :D O nasıl bir salıncak ölücem yaa. Off neyse, ben filmi anlatiyim. Filmin adı A Ring By Spring. Caryn, iş hayatında çok başarılı bir kadındır. Erkek arkadaşından evlilik teklifi beklediği sırada, aslında adam kendisinden ayrılmak istediğini açıklamıştır. Bu hafif şiddette bir sarsıntı yaratsa da, kendisini işine verir. Danışmanlık yaptığı bi yerin sahibiyle yakınlaşırlar filan. Bu arada filmin başında bir fal baktırır. Olaylar onun etrafında döner. Film bir TV filmi. O yüzden çok da şey yapmamak lazım. Çünkü film çok boş :D Peki Seda neden izledin derseniz, o gece ablamda kalıyodum, izlenicek bi bunu buldum izledim. Sakın siz izlemeyin, gereksizler gereksizi bir film :D


Yazımızın sonuna geldik. Yorum bırakmasanız da oralardasınız biliyorum. İstatistikler yalan söylemez :) Sizleri seviyorum. Haftaya görüşürüz.

0 yorum: