Dünyanın İlk Günü / İmparatorluk - I

15:03 merababenseda 0 Comments


     Tarihi severim, ama yoğun ve yorucu bir dille yazılmış tarih kitaplarından hep uzak dururum. E hal böyle olunca, ister istemez tüm tarihe karşı özellikle liseden sonra bir uzaklaşma durumu oldu. Tarihi anlatan filmleri ise severim, orada bir sıkıntı yok. Ama tabi başarılı bir yönetmenin elinden çıkmışsa!

     Baktım ki Kitap Ağacı, şubat ayı kitabını tarihi bir kitaba ayırmış, adı da Dünyanın İlk Günü. Yazarı Beyazıt Akman'ı da daha önce hiç duymamıştım. Ancak artık tarihe bu kadar uzak duruşumu değiştirmenin zamanı geldi dedim ve hemen kitabı aldım.

     Kitap; Sultan Mehmet'in, Fatih Sultan Mehmet oluşunu anlatıyor. Ama konu sadece Sultan Mehmet değil. Yeniçerilerin hayatları, Konstantin'in planları, Eflak Kralı, Venedikliler, Cenevizliler, hatta İtalyan bir gezginin notlarını da okuyoruz.

     Kısa kısa bölümler halinde kitap. Her bölüm en fazla 5-6 sayfa, böyle olunca da hiç sıkılmadan, konudan konuya başarılı geçişlerle okunuyor.

     Ben bu kitaptan harika bilgiler öğrendim. Mesela yeniçerilerin harika özelliklerle donandıklarını, eğitimlerinin aşamalardan oluştuğunu bilmiyordum. Ya da Kazıklı Voyvoda'nın kime ve neden denildiğini de.

     Bilgiler bunlarla da sınırlı değil. Bir yandan " Göz var izan var " ın neye istinaden söylendiği tatlı bir dille açıklanırken, bir yandan nergis çiçeğinin mitolojik hikayesi anlatılıyor. Yani öğretici olmanın yanında eğlenceli de bir kitap. Mitolojiden de bol bol bahsedilmiş.

     Çok ama çok az bir bölümde sıkıldım ve okuduğumu anlamadım. Köpek, yaban domuzlu bölüm ile düello kısımlarında sıkıldım. Zaten oralarda 3-5 sayfa bir şeydi. Olur o kadar.

     Çocukluğumuzdan beri hep Fatih Sultan Mehmet'in kızaklarla gemileri yürüttüğünü öğreniyoruz. Ama işte söylenip geçilemeyecek kadar efsane bir olay. Kitapta o anı, yaşananları ve en önemlisi sonrasına tanık oluyoruz. Yaşadığım İstanbul'un değerini bir kez daha anladım. Şehitlerimizi bir kez daha andım. Bu ülke kolay kazanılmadı. Bunu sık sık anmak, hele hele tarihimizi böyle güzel anlatan kitaplara sahip olmak çok önemli. Mutlaka hayatınızın bir kısmında okumanızı tavsiye ediyorum. Yazar Beyazıt Akman'ı yıllarca üzerinde çalışarak böylesi harika bir kitabı doğurduğu için tebrik ediyorum.


   

   

0 yorum: