Etkinlik : Şimdi Mevsimi

10:00 merababenseda 2 Comments


     Bir insan nasıl ilkbaharda doğup da, bahardan nefret edip kışa aşık olabilir? Bu mümkün müdür? İşte cevabı ben! Zaman zaman soğuktan şikayet etsem de, kış mevsimini seviyorum. Sevgili Part of the Book beni mimlemiş, kendisine burdan teşekkür ediyorum.İlk mimim vatana millete hayırlı olsun. Hadi gelin sorulara ve cavaplarıma bakalım.

1.Kışın okumalık favori kitabın var mı?
Ben pek kitapları tekrar okuyan, filmleri tekrar izleyen bir insan değilim. Okunacak çok kitap, izlenecek çok film varken elim gitmiyor. Çok istisnai durumlar elbet var. Ancak kışın okusam büyük keyif alırdım diyeceğim kitap Kış Bahçesi - Kristin Hannah. Hem isimden kazanıyor, hem de sıcacık tam bir kış kitabı. Favorilerimden.

2.Kapağı mavi olan bir kitap?
Boğaziçi Şıngır Mıngır - Salah Birsel, aklıma ilk gelen kitap. O mavimsi kabı, üzerindeki Birsel'in fotoğrafını hiç unutamıyorum nedense. Çok ilginçtir, kitabı lisede edebiyat dersi için okumuştum. Bir nevi zorunluluktu, o yaşlarda pek kavrayamamış olabilirim. Alın işte, tekrar okumak için istisnai bir durum.

3.Yılbaşı ağacında yıldız olarak kullanabileceğin bir kitap?
Bu soruyu da okuyunca aklıma çam ağacının zirvesindeki nokta geldi. Oraya yakışır bir kitap olarak Muhteşem Gatsby diyorum. İsim çok havalı bir kere. Tam bir yıldız.

4.Kış tatili için mükemmel olan bir kurgusal dünya?
Kurgusal kitap pek okumadım, okuduklarım da çok kış tatiline uygun değil. Kurgusal olmayan bir yerden bahsedersek, The Shining filminin çekildiği otelde tatile hayır demem. Allahım neden psikopatım?

5.Birlikte kış tatiline gideceğin bir kitap karakteri?
Ay bugünkü ergen ruhum Serra'yla gitmek istedi. Ama evlenmemiş zamanındaki Serra'yla. Kız hem aklıbaşında hem yeri geldiğinde eğlenmeyi biliyor. Allahım peki neden sıkıcı ve kontrol manyağıyım?

6.Bu sene için listende olan bir kitap?
Gabriel Garcia Marquez'in bütün kitapları! Sayılır mı?

7.Favori tatil içeceğin, atıştırmalığın ve filmin?
İçecek konusuna vereceğim cevabın sıkıcılığı için özür dileyerek çay diyorum.
Atıştırmalık; elmalı kurabiye. Bir de bir de, Özsüt'te (ay reklam verdim) çayın yanında ikram ettikleri o minik kurabiyeler. Bir dahaki gidişimde eve depolamam lazım.
Film de tabii ki battaniye altından izlediğimiz romantik, tatlı mı tatlı bir film olmalı. Johnny Depp'ten Çikolata filmi, sanırım kış için enfes bir favori.

     Ne keyifliymiş bu mim işi yahu. Başlatan kişiye içimizi donduran -şaka şaka, ısıtan bu mim için teşekkür ediyor, kazara blogumu okuyup da! yapmak isteyen herkesi mimliyorum. Her şey daha keyifli bir kış için.




2 yorum: