The East (Gizli Oyun) (2013)

10:00 merababenseda 1 Comments


     Blogu açtıktan sonra farkettim ki, aslında izlemeyeceğim film türlerine de şans veriyorum. Ama ne güzel ki, beni şaşırtan filmler de yok değil. Onlardan biri The East. 116 dakikalık 2013 yapımı filmin yönetmeni Zal Batmanglij. Başrollerde Brit Marling, Aleksander Skarsgard, Ellen Page ve Toby Kebbell var.

     Sarah (Brit Marling), eskiden FBI'de çalışan, filmde ise özel bir güvenlik şirketinde koruma olarak görev yapan bir kadın. Özel bir görev nedeniyle, isim, adres, kısacası her şeyini değiştirirek The East adlı topluluğun içine girmeye çalışır. Belirli aralıklarla şirkete geri dönüp edindiği bilgileri toplayan Sarah'nın, ikilemlerini de görüyoruz.

     The East adlı grup, çok çeşitli insanları bulunduran, hepsi hayatının bir döneminde kapitalist düzen nedeniyle zarar görmüş ya da zarar gören insanlar için bir şeyler yapmak isteyen kişilerden oluşmakta. Sarah gruba girdikten sonra hem onları destekler, hem yaptıkları saldırıları bazı yönleriyle desteklemez.



     Filmin en vurucu sahnesi kesinlikle masada grup üyelerinin yemek yedikleri sahneydi. Verilmek istenen mesaj ancak bu kadar net ve etkili verilebilirdi. Bu açıdan kutluyorum. (Onlar da duydu zaten beni) Onun dışında Sarah gibi ikilemde kalmadım. Bence yaptıkları her oyun tam yerindeydi. Açıkçası keyif bile aldım para babalarının zarar görmesinden. 

     Oyun derken, biraz açalım isterseniz. Mesela, bir fabrika sahibi. Atıklarının evsel olduğunu, kesinlikle çevreyi zehirlemediklerini iddia ediyor ve bununla ilgili sayısız reklamları dönüyor. Grup üyelerinden biri de bu fabrikatörle yakın akraba! Bir gece alıyo bu sahipleri, götürüyo fabrikanın ordaki göle, hadi girin diyor. Tabii girmek istemiyorlar, çünkü yedikleri nane ortada. Zar zor sokuyolar, bir güzel derslerini veriyorlar. Bu ve bunun gibi eylemler.



     Brit Marling ve Alexander'in oyunculukları beğendim. Sarah'nın kocasına yer yer üzüldüm, bu ne biçim iş dedim. Bizim ülkemizde böyle bir işe sahip evli kadın hayal bile edemiyorum. Tebrikler. 

     Sonunu ben tabi yine vurucu bekledim. Aslında etkileyiciydi ama çok sakin kaldı filme göre. Verilmek istenen mesajı güzel ilettiğini düşünüyorum. Ama bir yerde filmin alternatif 
 sonu olduğunu görüp izledim. En iyisi buydu bence de.



     Hafif gerilim, macera, biraz içsel muhasebelik güzel, izlenebilir bir film. IMDB puanı 6.9, Rotten Tomatoes puanı ise 74 olan filmin hiç ödülü yok, ancak adaylıklar mevcut. Akşam filmleri kategorisinde sizlere önerim. İzlerseniz gelin biraz konuşalım.

görseller: pinterest, nytimes, joblo.com

1 yorum:

  1. Seni mimledim : http://partofthebook.blogspot.com.tr/2015/01/etkinlik-simdi-mevsimi.html

    YanıtlaSil