Saving Mr. Banks (2013)

10:00 merababenseda 0 Comments


     Walt Disney'le birlikte güzel bir yolculağa ne dersiniz? Mary Poppins'i yakın zamanda izlemiş biri olarak bu filmden keyif almamam mümkün değildi. Sizlerle de paylaşmak istedim. John Lee Hancock'un yönetmenliğini yaptığı filmin başrollerinde benim aşkım Tom Hanks ve Emma Thompson var.

saving mr banks


     Yazdığı Mary Poppins çocuk kitabının filme çekilmesi isteniyor Bayan Travers'tan. İsteyen de Walt Disney. Kızlarının isteği olduğunu söyleyerek, yazarı ikna etmeye çalışır. İkna diyorum çünkü Bayan Travers çetin ceviz. Oldukça aksi, kurallarına bağlı bir kadın. Filmde ikna çalışmalarını ve ikna olduktan sonraki filmin yazım aşamalarını izliyoruz.

saving mr banks


     Filmde Bayan Travers'ın çocukluğunun flashbackleri, şimdiki zamanla beraber ilerliyor. Zaman farkını ayırt etmede zorlanmıyorsunuz. Renk farkı başarılı olmuş. Bu geri dönüşlerle Bayan Travers'ın aslında neden böyle zor bir kadın olduğunu, kitabı film olarak paylaşmama isteğini anlıyoruz. 

     Filmde en sevdiğim sahnelerden bahsedecek olursam;

     * Supercaligrafilisticexpialidocious şarkısından bahsedemeden, müzisyenlerin kağıdı saklamaları. Mary Poppins'ten sonra Oxford sözlüğünde bile yer bulan bu söylemesi zor sözcüğün, ne zorluklarla kabul ettirildiğini görmek beni çok eğlendirdi. Aynı zamanda bu şarkı listelerde de önemli yere sahip.

     * Müzisyenleri çok sevdim. Özellikle Jason Schwartzman'e bayıldım!

     * Colin Farrell'lı baba-kız sahnelerini çok sevdim. Zaten filmde anneden çok , baba figürü ön planda.

saving mr banks

     * En sevdiğim şarkıda dans etmelerini çok çok sevdim. Sizin için şuraya bir link hemen: tık tık

     * Ve tabii ki Disney'in o renkli dünyası.

     Filmin 1 Oscar adaylığı, 67 başka adaylıkları ve 11 ödülü var. Bu adaylıklarda Altın Küre'de Emma Thompson'un en iyi kadın oyuncu adaylığı da var. İzlerken sizi gerçekten sinir edecek bir kadın ama, unutmayın. Kadın döktürmüş.

     Bu filmden önce mutlaka Mary Poppins'i izleyin. O büyülü dünyada biraz kendinizi kaybedin. Sonra da peşinden Saving Mr. Banks'i izlerseniz tadından yenmez. Ayrıca film bittikten, cast ekranda döndükten sonra gerçek yazım aşamalarının ses kaydını dinliyoruz. Sakın kapatmayın hemen. IMDB puanı 7.6, Rotten Tomatoes puanı 80 olan bu keyifli seyirliği izlerseniz, gelin konuşalım!

Ayrıca



görseller: IMDB, screenrant, nypost

0 yorum: